דמנציה סופנית for Dummies

Wiki Article

שינויים בהתנהגות ובאישיות, כולל חשדנות, מחשבות שווא וכפייתיות, חזרתיות על פעולות כמו ספיקת כפות הידיים או קריעה של ניר.

השאלות שמלוות את השלב האחרון של הטיפול הפליאטיבי עם ד"ר טל פרגר מומחית ברפואה פליאטיבית ומשפחה

מתקשה לזהות מקומות ולכן יש לא מעט מקרים של חולים דמנטיים שיצאו לרחוב והלכו  לאיבוד

הטיפול כולל מתן תרופה המשפיעה על עיכוב שחרור אנזים במוח (אצטילכולין אסטראזה). ישנן מספר תרופות כולן משפיעות על שיפור הזיכרון ויכולות הקשב והריכוז, התקשורת וגם על ההתנהגות.

ככל שהמחלה מתקדמת והתסמינים מחריפים, הטיפול נועד להקל על סבלו הפיזי של החולה ולמנוע אשפוזים הכרוכים בסיכון לזיהומים ולתחלואה נלווית כגון דלקת ריאות, דלקת כליות ומחלת חום חוזרת. הטיפול בחולה מוגדר טיפול תומך (פליאטיבי) והוא יכול להינתן בבית במסגרת של הוספיס בית, הממומן על ידי קופות החולים או במסגרת של מוסד סיעודי.

בשנים האחרונות נערכו מחקרים רבים העוסקים בקשר של התעמלות גופנית לשמירה על יכולות קוגנטיביות. מחקרים אלו נובעים מתוך הגישות המקובלות בשנים האחרונות על אנשי רפואה ומחקר, המדגישות את הראיה ההוליסטית של גוף האדם כיחידה אחת- גוף, מוח ונפש גם יחד.

קלינאית תקשורת יכולה לסייע בקשיי דיבור ובעיות בבליעה (דיספגיה). חשוב – בעיות בליעה מסכנות חיים, ויש לטפל בהן בהקדם.

זה אולי מעט שנוי במחלוקת, אך יש מחקרים המראים כי ככל שאנשים משכילים יותר ובעיקר פעילים קוגניטיבית בגילאים המבוגרים, כך פוחת הסיכון שלהם לפתח אלצהיימר או מחלת דמנציה אחרת.

כך שכל מי שיש לו אלצהיימר בהכרח סובל read more מדמנציה, אולם לא כל מי שיש לו דמנציה סובל מאלצהיימר. ולמה חשובה האבחנה בין סוגי דמנציה אם ממילא אין מרפא? לסוגי דמנציה ...

  הטיפול הפליאטיבי יכול להינתן במסגרת מערכות המטפלות בבית (אשפוז בית, הוספיס בית בשלבי מחלה אחרונים) או באשפוז במוסד במחלקות המיועדות לטיפול סיעודי בהתחשבות בפגיעה הקוגניטיבית של המטופל. 

תשאול בנוגע להיסטוריה הרפואית של החולה והשינויים שחלו בתפקודו, בהתנהגותו ובמצב רוחו. כמו כן יערוך המומחה בדיקות להערכת יכולותיו הקוגניטיביות והמנטליות, בין השאר יבדקו: הזיכרון, יכולת הקשב, הדיבור, מענה הגיוני לשאלות, כושר השיפוט, התמצאות במרחב ועוד.

בשלב הראשוני, לפני האבחון, האדם עצמו יכול להרגיש שזכרונו בוגד בו לעיתים כאשר הוא שוכח מילים מוכרות או היכן הניח חפצים, אבל הוא עדיין מתפקד באופן עצמאי ויכול לעבוד ולנהוג.

ליווי פליאטיבי והוספיס בית לחולי אלצהיימר מוריד משמעותית את מספר האשפוזים בבי”ח, מאפשר לחולה לסיים את חייו בסביבה מוכרת ועוטפת ובצורה מכובדת ומכבדת ומסייע לכם לתת ליקיריכם את הטיפול הטוב והמותאם ביותר, בזמינות מלאה וללא עלות.

משחייה ועד תשבצים: החשיבות של פעילות ספורטיבית וקוגניטיבית בעיכוב ומניעת דמנציה

Report this wiki page